Många människor i Ukraina, särskilt kvinnor och barn är på flykt. Hjälpbehovet är enormt och kommer att öka i takt med ökade flyktingströmmar. Rotary i Sverige samlar nu in pengar till humanitär hjälp o stöd för Ukraina.
Höganäs Rotaryklubb har hittills bidragit med tolvtusen kronor till ”Rotary Hjälper”. Insamlade medel under mars månad kommer att DUBBLAS av Akelius Foundation och hela beloppet skänkes därefter oavkortat till FN-organen UNHCR och UNICEF.

Insamlingsläget för ”Rotary Hjälper” var 2022-03-18 klockan 18.00, 4 666 612 kronor, en summa som dubblas av Akelius Foundation. Även som privatperson/företag kan du bidra genom att sätta in ett bidrag och få det fördubblat under mars månad.

Swisha omgående valfri summa till 123 661 5896 eller använd klubbens bankgiro 274-6030 så att vi hinner få in pengarna till ”Rotary Hjälper” innan 31 mars.